سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گفته مدیرعامل ارتباطات سیار ایران، مجموع پیام‌های کوتاه ارسالی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هفت میلیارد است که در دنیا یک رکورد به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار در شش ماه اول سال به طور میانگین در هر ماه 600 میلیون SMS ارسال شده و در یک ماه اخیر نیز در حدود یک میلیارد SMS مبادله شده است که مجموع پیام‌های کوتاه ارسالی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هفت میلیارد است.

 به گزارش ایسنا، طبق آمار شرکت ارتباطات سیار در چهار روز اول فروردین‌ماه امسال، به طور میانگیین 40 میلیون SMS در روز ارسال شده است، همچنین در مناسبت‌های خاص مانند شب عید فطر، قربان و شب یلدا این تعداد تا 50 میلیون SMS نیز رسیده است.

 بر اساس این گزارش در عید غدیر خم بالغ بر 72 میلیون پیام کوتاه تلفن همراه در یک روز ارسال شد که رکورد جدیدی را به ثبت رساند و به گفته وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ارسال این تعداد SMS در دنیا یک رکورد است و در این زمینه بالاترین ضریب سرانه را دارا هستیم.


نوشته شده در  دوشنبه 85/11/16ساعت  9:0 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

بر اساس تحقیقات جدیدی که به عمل آمده مشخص شده است که تلفن های همراه از سرویس های بهداشتی و توالت ها نیز کثیف تر هستند.
بررسی ها نشان می دهد گوشی ها بیش از هر شی دیگری حاوی باکتری های تاثیر گذار بر روی پوست بدن هستند .
بر اساس این خبر با توجه به اینکه باکتری های مذکور در محیط های گرم پرورش یافته و رشد پیدا می کنند لذا جیب ها و کیف های دستی ما نیز که غالبا محل نگاهداری گوشی های همراه هستند ، محیط مناسبی برای پرورش باکتری های مذکور محسوب می شوند.
در قالب تحقیقاتی که از جانب یکی از فروشندگان تلفن همراه موسوم به شرکت Dial-a-Phone در همین خصوص به عمل آمده است ، نمونه هایی از اشیایی که روزانه با آنها سر و کار داریم جمع آوری شده و باکتری های مختلفی را که در آنها وجود دارند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
نتیجه ای که از این تحقیقات به دست آمد این بود که مشخص شد تلفن های همراه حتی از دستگیره درها ، صفحه کلیدها و کیبوردهای مختلف ، ته کفش و یا حتی توالت ها کثیف تر و آلوده تر می باشند.
"جوآن ورنا" پروفسور میکروب شناسی دانشگاه متروپالیتن منچستر در همین خصوص می گوید: " تلفن های همراه درست همانند اشیا روزمره دیگر نظیر تلفن و کیبورد کامپیوترها بستر مناسبی برای باکتری ها محسوب می شوند و از آنجاییکه با قسمت های مختلف بدن ما در تماس هستند لذا خطر انتقال باکتری های پوستی آنان به بدن در مقایسه با اشیا دیگر ، به مراتب بیشتر است."
از طرف دیگر سخنگوی موسسه Dial-a-Phone نیز در همین خصوص یادآور شد: " ما همواره تلفن های خود را با خود حمل می کنیم و این تلفن ها همواره در تماس نزدیک با نقاط مختلف بدن ما نظیر دست ، صورت ، دهان قرار دارند و به همین خاطر در معرض اکتساب انواع مختلف آلودگی ها قرار دارند و به همین خاطر ما به استفاده کنندگان از تلفن همراه توصیه می کنیم تا گوشی های تلفن همراه خود را همواره با محلول های ضد باکتری تمیز کنند."


نوشته شده در  چهارشنبه 85/11/11ساعت  7:4 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

Peter Bui writing an SMS and driving

شرکت Intelligent Mechatronic Systems یک وسیله همراه به نام iLane ارائه نموده است که به رانندگان کمک می‌کند بتوانند SMS و ایمیل‌های خود را در هنگام رانندگی مطالعه کنند.

شرکت Intelligent Mechatronic Systems یک وسیله همراه به نام iLane ارائه نموده است که به رانندگان کمک می‌کند بتوانند SMS و ایمیل‌های خود را در هنگام رانندگی مطالعه کنند. iLane دستگاهی است که با فناوری بلوتوث سیستم‌های موبایل سازگار است و با استفاده از بلندگوهای ماشین، متن پیام‌های SMS و ایمیل را برای راننده روخوانی می‌کند. در حقیقت iLane امکان تولید صدا از متن را روی گوشی‌های موبایل فراهم می‌کند. این ویژگی سبب می‌شود رانندگان از وقت خود بهتر استفاده کنند و در هنگام رانندگی تمرکز کافی داشته باشند. این وسیله که بیشتر شبیه یک Access point است، از تمامی استانداردها و پروتکل‌های ارتباطی روی تلفن‌های همراه پشتیبانی می‌کند و قادر است با تمامی تجهیزات ماشین که دارای فناوری بلوتوث هستند، ارتباط برقرار نماید و آن‌ها را مدیریت کند.


نوشته شده در  سه شنبه 85/11/10ساعت  8:0 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

اخیراً شرکت نوکیا آخرین محصول از گوشی‌های سری N خود را با نام N95 به بازار معرفی کرده است و قرار است ماه‌های اول سال 2007 آن‌را با قیمت 550 یورو در اروپا توزیع کند. مجله معروف Popular Science این محصول را به عنوان یکی از بهترین محصولات سال 2006 انتخاب کرده است و لقب کامپیوتر مالتی‌مدیای دستی نوکیا را به خود گرفته است.

N95 از شبکه‌های GPRS پشتیبانی می‌کند و در آن از یک دوربین پنج مگاپیکسلی و یک پخش‌کننده دیجیتالی موسیقی استفاده شده است. در N95 از فناوری‌های کار با DVDها به کار رفته است. به طوری که می‌توان از طریق رابط‌های اتصال به تلویزیون یا کامپیوتر، فرمت‌های DVD را روی گوشی پخش نمود. ارسال و دریافت ایمیل و عکس از اینترنت روی گوشی از دیگر قابلیت‌های این گوشی است.


نوشته شده در  پنج شنبه 85/10/14ساعت  11:55 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

همونطور که همه می دونند اس ام اس یک سری اطلاعات هست که این اطلاعات در مخابرات ذخیره میشه و بعد به دست شما می رسه. چرا که ممکنه شما در دسترس نباشید و یا گوشیتون خاموش باشه؛ در این حالت به محض اتصال با شبکه اس ام اس هاتون رو دریافت می کنید.

این قضیه ممکنه به مزاق شما خوش نیاد یا ممکنه شما اشتباهی اس ام اس رو به کس دیگه ای بفرستید. برای جلوگیری از این مسئله دارندگان موبایل هائی که دارای سیستم عامل سیمبین هستند می تونند از نرم افزار رمزکننده اس ام اس استفاده کنند.

در این روش کدهای کاراکتر ها به یک سری کد مخصوص رمزگزاری و یا در اصطلاح فنی ها کد میشن و در گوشی مخاطب این اطلاعات کشف رمز یا دکد میشن و مخاطب پیام رو می بینه.

برای دریافت این نرم افزار اینجا رو کلیک کنید رمز عبور: www.makco.tk


نوشته شده در  سه شنبه 85/9/28ساعت  1:10 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

پزشکان بریتانیا درباره خطراستفاده از تلفن همراه، در فضای آزاد به هنگام رعد وبرق هشدار داده اند.
درگزارش نشریه پزشکی بریتانیا، به مورد یک دختر پانزده ساله اشاره شده که هنگامی که در یک پارک وسیع درهوای طوفانی سرگرم صحبت با تلفن همراه بود در اثر صاعقه دچار جراحات جدی شده بود.
این دختر نوجوان که هیچگونه خاطره ای از حادثه نداشت دچار ایست قلبی شده و پس از اینکه به او تنفس مصنوعی داده بودند مجددا به هوش آمده بود.
اکنون که یک سال از این حادثه می گذرد این دخترکه هنوز روی صندلی چرخدار است دارای مشکلات جسمی متعدد و لطمه مغزی است.
پرده گوش این دختر جوان، که تلفن همراه روی آن قرار داشت، پاره شده و شنوایی اش از بین رفته است. نظر متخصصین این است که فلزی که در دستگاه تلفن به کار برده شده سبب هدایت امواج به طرف شخص می شود.
پزشکانی که در بیمارستان نوریچ پارک لندن سرگرم معالجه ناشنوایی نوجوان مورد بحث بودند متوجه سه مورد مشابه در چین، مالزی و کره شدند که در جریان آن کسانی که هنگام مکالمه با تلفن همراه صاعقه به آنها برخورد کرده بود دچار جراحات جدی شده و متعاقبا درگذشته شده بودند.
پزشکان می گویند اگر چه این موارد نادر بوده ولی لازم است که مردم خطرات احتمالی را درک کنند.
دکتر اسویندا اسپریت متخصص گوش و حلق و بینی می گوید در استرالیا دستورالعمل هایی برای استفاده از تلفن همراه وجود دارد که یکی از آنها توصیه عدم استفاده از تلفن همراه در فضای باز هنگام رعد و برق است.
دکتر پل تیلور یک پژوهشگر دیگر می گوید حتی تلفن همراهی که شخص در جیب خود دارد ممکن است هنگام رعد و برق خطرناک باشد. وی می افزاید که علاوه بر تلفن همراه هر فلز دیگری مانند سکه پول و انگشتر که شخص همراه دارد می تواند خطر آسیب پذیری را افزایش دهد.
دانشمندان می گویند در هر لحظه در سراسر جهان ۱۸۰۰ طوفان در حال وقوع است و در هرثانیه ۱۰۰ صاعقه اتفاق می افتد. احتمال برخورد صاعقه به انسان یک در هر سه میلیون است.
رعد و برق
منبع: BBC persian

نوشته شده در  پنج شنبه 85/5/19ساعت  9:22 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

سراب کیفیت در تلفن همراهکیفیت شبکه تلفن همراه ، همیشه به عنوان یکی از معضلات شرکت مخابرات ایران مطرح بوده است . با وجود دریافت مبالغ میلیاردی از مردم بابت ودیعه ، متاسفانه طی 10 سال گذشته همیشه مشترکان این سرویس از کیفیت نامطلوب سرویس‌های ارائه شده ناراضی بودند. مشکلات شبکه تلفن همراه کشور و به خصوص شهر تهران، به مسائل گوناگونی شامل فنی و غیرفنی بازمی‌گردد و عوامل مختلفی از جمله مکان‌یابی و نصب سایت‌های BTS‌ تا واگذاری و ثبت نام بی‌رویه سیم‌کارت‌ها در آن نقش دارند.

اما نکته‌ای که همیشه مشترکان این سرویس را آزار می‌دهد، وعده‌هایی است که از طرف مسوولان شرکت مخابرات برای بهبود شبکه تلفن همراه داده می‌شود که تا کنون تجربه نشان داده که نه تنها این وعده‌ها عملی نشده است، بلکه کیفیت شبکه در بسیاری موارد افت نیز داشته است.
هر چند به عنوان ناظر تنها می‌توان به تجربه‌های شخصی و یا شنیده‌های دیگران در این زمینه استناد کرد، چرا که متاسفانه معمولا در اخبار اعلام شده توسط این مدیران، هیچگاه به شاخص‌های فنی که نشان دهنده کیفیت شبکه تلفن همراه است(مانند شاخص KPI ) اشاره‌ای نمی‌شود.

اما موضوعی که در این میان جالب توجه است، تناقضاتی است که در مصاحبه‌های مختلف شنیده می‌شود.
روز شنبه این هفته، مهندس طالبی‌نژاد معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگویی به خبرنگار ایسنا گفت: «شبکه تلفن همراه کشور تا دو ماه آینده به کیفیت مطلوب می‌رسد.» جالب اینجاست که هفته گذشته همین مدیر ارتباطات سیار در مصاحبه‌ای به مشکلات شرکت‌های GC و مسائل مربوط به آنها اشاره کرده بود. وی گفته بود که GCها تا کنون تنها به 6/3 درصد از تعهدات خود عمل کرده‌اند و اظهار امیدواری کرده بود که این شرکت‌ها در 2 ماه آینده به 14 درصد تعهدات خود عمل کنند! که این اخبار از نظر کارشناسان، برای بهبود کیفیت تلفن همراه، کاملا ناامید کننده است.

تناقضات موجود در وعده‌های مسئولان، نکته قابل توجهی است که در این بین کاملا مشهود است.
در حالی که طالبی‌نژاد قول بهبود شبکه را در 2 ماه آینده می‌دهد، وفا غفاریان رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در مصاحبه‌ای دیگر، بهبود کیفیت شبکه را موکول به آبان سال جاری می‌کند و دکتر سلیمانی وزیر ارتباطات و فناورزی اطلاعات در برنامه زنده تلویزیونی «صبح به خیر ایران»، وعده بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه کشور را تا پایان امسال می‌دهد!
به نظر می‌رسد وعده بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه کشور، رابطه مستقیمی با سلسله مراتب اداری مسئولان ما دارد!

به هر شکل در تمام این 10 سال و با وجود تمام وعده‌های داده شده، هیچ گاه مسئولی ادعا نکرده است که کیفیت شبکه تلفن همراه کشور مطلوب است.
امید است طی 2 ماه یا 6 ماه یا یکسال آینده زمانی برسد که مسئولان شرکت مخابرات درمصاحبه‌های خود از کیفیت مطلوب شبکه تلفن همراه کشور صحبت کنند!
داریوش پارسی - ایتنا

نوشته شده در  دوشنبه 85/5/16ساعت  12:22 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف برق
ضبط مکالمات تلفنی
عیدی به مسافران نوروزی
نرم افزار مناسک حج
مختل کننده‌ تلفن‌های همراه
[عناوین آرشیوشده]